۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۹

پخش مستند «شما چه کسی هستید» از شبکه افق

پخش مستند «شما چه کسی هستید» از شبکه افق

مستند «شما چه کسی هستید» با موضوع پیاده روی مردم عراق از بصره تا کربلا به مناسبت اربعین از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «شما چه کسی هستید» با دستمایه قرار دادن حرکت کاروان پیاده مردم بصره تا کربلا سعی در به تصویر کشیدن عشق و علاقه مردم این دیار به اهل بیت(ع) دارد؛ این اثر با انتخاب 12 موضوع در این راهپیمایی از بصره تا کربلا، بخشی از ارادت مردم را به زیارت امام حسین(ع) نشان می‌دهد.

مستند شما چه کسی هستید

در «شما چه کسی هستید» می‌بینیم که مردم زیادی از ساکنان کنار مسیر حرکت زوار، تمام دارایی‌های خود را در اختیار زوار قرار می‌دهند تا خستگی راه را از او بگیرند.

این مستند مصاحبه محور است و سعی می‌کند با قرار دادن سوژه‌ها در موقعیت مناسب، آنها احساسشان را بروز دهند.

مجید مروت پور، این مستند را که وحید چاووش کارگردان آن است برای شبکه افق تهیه کرده است.

مستند شما چه کسی هستید

شما چه کسی هستید قرار است ساعت 19:30 پنجشنبه ششم آذرماه و تکرار آن روز بعد ساعت 17:30 از شبکه افق سیما پخش شود.

به گزارش مهر، هر ساله و با نزدیک شدن به اربعین حسینی، مردم عراق و سایر کشورهای همجوار با پای پیاده از شهر و دیار خود یا یکی از شهرهای نزدیک به کربلا، پای پیاده به راه می‌افتند تا اربعین را در نینوا باشند و عرض ارادتی داشته باشند خالصانه و عاشقانه به سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) و در این مسیر سختی‌های فراوانی را تحمل می‌کنند اما عشق و ارادتی که به خاندان وحی دارند آنها را استوار و پابرجا نگاه می‌دارد.

مستند شما چه کسی هستید

یکی از شهرهایی که مردم زیادی از آنجا راهی کربلا می‌شوند بصره است؛ بصره دومین شهر بزرگ عراق و چندین میلیون نفر جمعیت دارد؛ بصره از نظر جغرافیایی در امتداد اروند و ۵۵ کیلومتری خلیج فارس و در ۵۴۵ کیلومتری بغداد، پایتخت و بزرگ ‌ترین شهر عراق واقع شده است.

کد خبر 2429480

برچسب‌ها